faq

Algemeen

Hoe kan ik klant worden?
U kunt zich via ons registratieformulier registreren. Wanneer u zich registreert zullen wij uw gegevens verifiren (wij leveren alleen B2B) en krijgt u binnen 12 uur bericht.
Na akkoord, kunt u met uw wachtwoord de webwinkel betreden en heeft u volledige toegang tot onze inkoopprijzen en is er de mogelijkheid tot bestellen. Door deze wijze van selectieve distributie zorgen wij ervoor dat onze producten op de juiste locaties terecht komen. test

Waarom zie ik geen prijzen?
Alleen wanneer u een account heeft kunt u onze verkoopprijzen zien. Patisserie Unique is een business-to-business verkooporganisatie en daarom zijn de verkoopprijzen alleen zichtbaar wanneer u zich als bedrijf registreert. Na het registreren en onze verificatie kunt u inloggen en bestellen.

Kan ik als particulier ook klant worden?
Patisserie Unique is een business-to-business verkooporganisatie en levert alleen aan zakelijke gebruikers binnen de foodbranche. Denk hierbij aan horeca, foodservice en bakkerijen.Het is niet mogelijk om als particulier klant te worden van Patisserie Unique.

Hoe kan ik mijn klacht of opmerking doorgeven?
Als u een klacht of opmerking heeft kunt u het beste contact opnemen met ons kantoor.

info@patisserieunique.nl
(+31) 085 8771044

Hoe kom ik in contact met de verkoopadviseur?
Voor verkoopadvies of gratis bemonstering kunt u contact opnemen met kantoor en zorgen wij ervoor dat onze verkoopadviseur Bert Doomen een afspraak met u maakt.

info@patisserieunique.nl
(+31) 085 8771044

Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Voor iedere rechtspersoon en natuurlijk persoon die met ons een overeenkomst aangaat, ons om een offerte vraagt of die wij een offerte sturen zijn onze algemene voorwaarden van kracht. U kunt hier onze algemene voorwaarden raadplegen.

Voedselveiligheid en certificaten

Hoe wordt de allergenenwet gehanteerd?
Sinds 13 december 2014 zijn bedrijven en instellingen volgens de Europese wetgeving verplicht informatie te geven aan gasten of er allergenen in het eten zijn verwerkt. Ieder bedrijf dat eet- en drinkwaren bereidt en verkoopt is verplicht om deze allergeneninformatie beschikbaar te hebben. Wanneer u levensmiddelen verstrekt of zelf bereidt, heeft ook uw organisatie hier mee te maken.

De wettelijke informatie die u verplicht dient te verstrekken bij het door u bereide, verkochte of uitgereikte product, is afhankelijk van de wijze waarop het product aan uw gast wordt geserveerd.

Op de webshop kunt u door symbolen op de productpagina (n symbool per allergeen) zien welke allergenen het product bevat. Per product is er ook uitgebreide allergeneninformatie beschikbaar. Deze is beschikbaar in de Productspecificatie c.q. Technische fiche die op de productpagina te vinden is. Mist u informatie of heeft u vragen? Neem dan contact met ons op.

Hoe gaat Patisserie Unique om met voedselveiligheid en incidenten?

Ons gebak en brood wordt vervaardigd met de beste kwaliteit grondstoffen. Voor alle gebak- en broodproducten geldt dat het gebruik van hulpstoffen in de vorm van E-nummers zoveel mogelijk wordt beperkt. Wanneer we hulpstoffen gebruiken zijn deze goedgekeurd door de Europese Unie en worden als volledig voedselveilig beschouwd.

Onze producten staan onder streng toezicht van het banketbakkerscollectief en worden onze producten dagelijks gekeurd. Op deze manier voldoet onze kwaliteit aan de hoogste eisen. Onze bakkerijen worden ten behoeve van de voedselveiligheid gecontroleerd en zijn gecertificeerd. Onze organisatie is ISO 22000:201 gecertificeerd.

Duurzaamheid
Patisserie Unique vindt het zeer belangrijk om veilige voedingsmiddelen te produceren voor onze afnemers, hiertoe hebben wij een voedselveiligheidssysteem.
Bekijk onze verklaring van duurzaamheid

Kwaliteit staat voorop. Dit doen wij onder meer door:
ISO 22000 certificatie
Duurzaamheid verklaring
Uitsluitend samen te werken met leveranciers die minimaalHACCP-waardig zijn.
Periodiek kwaliteitsaudits uit te voeren door een daarvoor bevoegd bedrijf
Ons uiterste best te doen om de bedrijfscontinuteit en de productkwaliteit te waarborgen.

Procedure bij incidenten
Het kan gebeuren dat de kwaliteit van het product niet naar behoren is, wat kan leiden tot een recall. In geval van incidenten wordt u zo snel mogelijk ingelicht en worden er gepaste maatregelen genomen. Wanneer artikelen retour worden genomen krijgt u een aanbod voor een passend alternatief.

Waar vind ik het ISO 22000:2018 certificaat?
Download hier onze ISO 22000:2018 -certificaat

Accountgegevens

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Wanneer u ingelogd bent en u wilt u wachtwoord wijzigen, dan kan dat in 'Mijn pagina'.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op de link "wachtwoord vergeten" onder het inlogscherm. Vul uw e-mailadres in. Klik vervolgens op de button "opvragen".

U ontvangt automatisch een e-mailbericht met daarin uw wachtwoord.

Let op: het e-mailbericht met de link om uw wachtwoord te veranderen kan in uw "ongewenste post" terechtkomen. Controleer deze map als u niet direct een e-mailbericht ontvangt.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten
Voor het opvragen van uw gebruikersnaam/e-mailadres kunt u contact opnemen met ons kantoor.

info@patisserieunique.nl
(+31) 085 8771044

Hoe geef ik een wijziging door?
Uw contact- of bedrijfsgegevens kunt u wijzigen door ons een e-mail te sturen of neem telefonisch contact op met ons kantoor.

info@patisserieunique.nl
(+31) 085 8771044

Waar kan ik mijn bestellingen terug vinden?
Wanneer u ingelogd bent en u wilt uw bestellingen inzien, dan kan dat in 'Mijn pagina'. Deze staat rechts bovenin. Onder het kopje "Lijsten, Downloads, Informatie & Nieuws" ziet u "Historische bestellingen" waar ook nog niet geleverde bestellingen staan.

Waar kan ik mijn bestellijsten vinden?
Wanneer u ingelogd bent en u wilt uw bestellijsten inzien, dan kan dat in 'bestellijsten'. Deze staat rechts bovenin.

Hoe kan ik een bestellijst aanmaken?
Wanneer u ingelogd bent en u wilt een bestellijst aanmaken, dan kan dat in 'bestellijsten'. Deze staat rechts bovenin.Onder het kopje "Bestellijsten" kunt u een nieuwe bestellijst aanmaken.

Hoe voeg ik een product aan mijn bestellijst toe?
Wanneer u ingelogd bent en een product aan uw bestellijst wilt toevoegen, dan kan dit op de productpagina via de button "toevoegen aan mijn bestellijst".

Kan ik een nog niet afgeronde bestelling opslaan?
Wanneer u ingelogd bent en een bestelling die in uw winkelmand zit wilt opslaan, dan kan dit door op "uitloggen" te klikken en te kiezen voor "uitloggen en opslaan". De bestelling kunt u vervolgens weer via "bestellijst" terug vinden onder opgeslagen bestellingen.

Online bestellen

Hoe kan ik inloggen?
Inloggen kan door op "inloggen" te klikken en uw gegevens in te voeren en op de button "inloggen" te klikken. Deze staat rechts bovenin.

Voor de eerste keer inloggen
U kunt voor de eerste keer inloggen wanneer u van ons een bevestiging van goedkeuring van uw inschrijving heeft ontvangen. In de bevestiging van uw inschrijving die u eerder heeft ontvangen staan uw inloggegevens.

Hoe zoek en bestel ik een artikel?
U vindt artikelen in de webshop via assortiment in de menubalk, of door middel van de zoekbalk rechts bovenin. In de menubalk kunt u een productcategorie kiezen, vervolgens kunt u de selectie verfijnen door op een subcategorie te klikken. Deze vindt u aan de linkerkant.Wanneer u op een artikel klikt, dan krijgt u een uitgebreide productdetailpagina.

U kunt een artikel bestellen door op de "toevoegen" button te klikken. Het artikel wordt dan toegevoegd aan uw winkelwagen. Vanuit de winkelwagen kunt u de bestelling afronden en plaatsen.
Ook is het mogelijk om een product aan uw winkelmand toe te voegen via de overzichtspagina van alle producten. Als u in de productfoto op het winkelwagentje klikt dan wordt het product aan uw winkelmand toegevoegd.

Artikelen die u bestelt, worden niet automatisch op uw bestellijst geplaatst. Deze artikelen moet u zelf toevoegen aan een bestellijst. Dit doet u door op details en bestellen per product te klikken en vervolgens op de "toevoegen aan uw bestellijst" button te klikken achter het artikel.

Hoe rond ik mijn bestelling af?
U kunt uw bestelling afronden door naar uw winkelwagen te gaan. Deze kunt u vinden door rechtsboven op het symbool winkelwagen te klikken en vervolgens op de button "winkelwagen". Controleer uw bezorgmoment (1) en vervolgens uw bestelling. Klik vervolgens op "volgende stap" (2).


Na het controleren van uw bestelling en bezorgmoment kunt u eventueel een opmerking doorgeven (1) zoals aangepaste levertijden. Kies vervolgens uw gewenste betalingsmethode (2). Als uw account staat ingesteld op automatische incasso zal u deze opties niet krijgen. U kunt dit aanvragen door contact op te nemen met ons kantoor. Klik vervolgens op bevestigen.

U komt vervolgens op de betaalpagina. Na het afronden van de betaling komt u op een pagina waarop staat dat uw bestelling is bevestigd.

Hoe kom ik aan een orderbevestiging?
Een order bevestiging wordt automatisch verstuurd naar het e-mailadres waarmee u heeft ingelogd als u de bestelling heeft afgerond. Als u geen orderbevestiging heeft ontvangen is het mogelijk dat uw bestelling niet goed is verwerkt. In dit geval kunt u contact met ons kantoor opnemen.

Let op: het e-mailbericht met de orderbevestiging kan in uw "ongewenste post" terechtkomen. Controleer deze map als u niet direct een e-mailbericht ontvangt.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?
Bent u nog iets vergeten of heeft u een andere wijziging? Neem dan contact met ons op.
info@patisserieunique.nl
(+31) 085 8771044

Kan ik mijn bestelling annuleren?
U kunt uw bestelling annuleren tot 13:00 uur voor de dag van de levering. Voor leveringen in Belgie vragen wij u 2 dagen (voor 12:00 uur) voor levering uw bestelling te annuleren.

Meer informatie over annuleren kunt u lezen in onze algemene voorwaarden.

Tot hoe laat kan ik mijn bestelling doorgeven voor levering volgende dag?
U kunt ons routeschema raadplegen voor de leverdagen in uw regio. U kunt op een werkdag tot 13:00 uur uw bestelling doorgeven voor de volgende routedag. Dit geldt alleen voor Nederland. In Belgie moeten wij uw bestelling 2 dagen (voor 12:00 uur) voor uw leverdag hebben ontvangen. Bent u ons vergeten, bel dan naar ons kantoor (+31) 085 8771044 en kunnen wij vaak tot uiterlijk 15:00 uur nog ingrijpen en zorgen dat u de volgende routedag uw producten krijgt.

Afhalen

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Voor een bestelling rekenen wij bezorgkosten van E 29,50 als de waarde van de order onder de € 250,00 excl. BTW bedraagt. Wilt u voor een kleiner bedrag een bestelling plaatsen en geen bezorgkosten betalen? Dan zetten wij uw bestelling op elke werkdag kosteloos en compleet klaar bij Muller Fresh Food Logistics in Roelofarendsveen.

" Bestellen en direct afhalen
" Geen minimale orderwaarde
" Geen extra service kosten

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
Nadat de bestelling online is doorgegeven, kunt u de bestelling op halen bij Muller Fresh Food Logistics.

Adres:
Turbineweg 20
2371 DV Roelofarendsveen

Graag onder vermelding van uw ordernummer.

Wat moet ik doen wanneer mijn afhaalbestelling niet klopt?
Als uw bestelling niet klopt, moet u dit direct aangeven zodat zij uw bestelling kloppend kunnen maken.

Levering

Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling niet klopt?
Het kan zijn dat de geleverde bestelling niet compleet of onjuist is. Hier graag zo snel mogelijk contact over opnemen met ons kantoor. U kunt dit telefonisch of per e-mail aan ons kenbaar maken. Wij zullen samen met u tot een passende oplossing komen.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben over het product?
Het kan zijn dat u over het geleverde product niet tevreden bent. Hier graag zo snel mogelijk contact over opnemen met ons kantoor. U kunt dit telefonisch of per e-mail aan ons kenbaar maken. Wij zullen samen met u tot een passende oplossing komen. Dit kan zijn dat wij het product zullen vervangen of alleen retourneren en het bedrag aan u crediteren.

Meer informatie over retourneren kunt u lezen in onze algemene voorwaarden.


Hoe retourneer ik een artikel?
Het kan zijn dat u teveel of een verkeerd product heeft besteld. Hier graag zo snel mogelijk contact over opnemen met ons kantoor. U kunt dit telefonisch of per e-mail aan ons kenbaar maken. Wij zullen samen met u tot een passende oplossing komen. 

Let op:
De producten nemen wij alleen retour in combinatie met een nieuwe complete levering:
Als deze in de diepvries zijn bewaard en de verpakking moet onbeschadigd zijn.
Bestelartikelen worden niet retour genomen.

Meer informatie over retourneren kunt u lezen in onze algemene voorwaarden.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Uw bestelling wordt geleverd volgens ons routeschema. U kunt hiervoor ons routeschema raadplegen. Het kan zijn dat wij van ons routeschema moeten afwijken in verband met feestdagen. Dit zullen wij dan aan u communiceren.

U kunt met ons contact opnemen als u een uitzondering wenst op de leverdag. Het kan zijn dat wij hier extra bezorgkosten voor moeten rekenen.

Uw bestelling wordt alleen geleverd op de aangegeven leverdag als u op een werkdag tot 13:00 uur uw bestelling heeft doorgeven als de volgende routedag uw leverdag is. Dit geldt alleen voor Nederland. In Belgie moeten wij uw bestelling 2 dagen (voor 12:00 uur) voor uw leverdag hebben ontvangen. De webwinkel berekent automatisch de eerstvolgende mogelijkheid voor leveren.

Zijn er bezorgkosten?
Voor uw bestelling geldt dat wij bezorgkosten rekenen van € 29,50 als de waarde van de order onder de € 250,00 excl. BTW bedraagt. Een bestelling met de waarde van boven € 250,00 excl. BTW wordt gratis bezorgd.

Levert Patisserie Unique ook in mijn regio?
Wij leveren in alle postcodegebieden in Nederland en Belgie, behalve de Waddeneilanden.

Op Texel hebben wij een relatie met de heer Jan van Dee van de Krim, die bereid is de producten verder te verdelen.
Wanneer u verder interesse heeft, kunt u met de heer Jan van Dee contact opnemen.
E-mail jan.dee@krim.nl of telefonisch 06-51709638

Betalen

Wanneer ontvang ik mijn factuur?
Na het bestellen indien u heeft gekozen voor iDeal of vooruit-betaling, ontvangt u per mail een pro-forma factuur. Wij sturen een definitieve factuur nadat de levering heeft plaats gevonden. Dit omdat wij de factuur nog aanpassen als de bestelling b.v. niet compleet is, onjuist is of als u ontevreden over een product of als u telefonisch een bij-bestelling of andere wijziging heeft doorgegeven. U kunt deze factuur binnen 10 dagen na levering van uw bestelling verwachten.

Hoe kan ik betalen?
Online betalen via Rabobank Omni Kassa (iDeal)
Het is mogelijk om te betalen met iDeal. Via iDeal betaalt u snel, veilig en gemakkelijk online. Maakt u gebruik via online bankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING, KNAB, Rabobank, SNS Bank, Triodos Bank, Van Lanschot bankiers of RegioBank? Dan heeft u toegang tot iDeal.

Creditcard
U kunt betalen met uw Maestro, Mastercard of Visa creditcard. U betaalt veilig online, via een beveiligde (SSL) omgeving. Uw creditcard-gegevens worden niet door ons opgeslagen. Zodra wij uw creditcard gegevens herkend hebben zullen wij uw bestelling verwerken.

V PAY
U kunt betalen met V PAY. Als u kiest via online betalen met VPAY dan moet u vervolgens het kaartnummer en de vervaldatum op het betaalscherm worden ingevoerd. Daarna wordt met behulp van een digipas of random-reader een transactiecode gegenereerd die ook moet worden ingevoerd. Als laatste kunt u de betaling bevestigen.

Bancontact
Via Bancontact kunt u snel en gemakkelijk online betalen. Heeft u een rekening bij een Belgische bank die online bankieren aanbiedt, en heeft u dit ook geactiveerd, dan kunt u online betalen. Via Bancontact betaalt u snel, veilig en gemakkelijk online via uw eigen bank.

Betalen via eenmalige machtiging
Betalingen per eenmalige machtiging is zeer eenvoudig; bij het afrekenen selecteert u "betalen via eenmalige machtiging", waarna eenmalig gevraagd wordt uw persoons- en bankgegevens in te vullen als deze nog niet bij ons bekend zijn. Voor de betaling van die specifieke bestelling zullen wij het bedrag eenmalig van uw rekening afschrijven door middel van automatisch incasso.
Deze incasso vind plaats binnen 10 dagen na levering, de definitieve factuur heeft u dan al in uw bezit.

Vooruit betalen met pro-forma factuur
Na het afronden van uw bestelling, ontvangt u via de e-mail onze pro-forma factuur. Gelieve deze aan ons over te maken met vermelding van het ordernummer. Na ontvangst van uw betaling, zullen wij uw order direct verwerken. De verwerkingstijd van de betaling is 1 tot maximaal 2 dagen, dus daar dient u rekening mee te houden i.v.m. met de geplande leverdag. Het kan dus voorkomen, dat uw geplande afleverdatum niet haalbaar is, omdat wij uw betaling nog niet hebben ontvangen. Hoe sneller u betaalt, des te sneller zult u uw bestelling ontvangen. Eventueel kunt u een bewijs van uw afschrijving aan ons mailen (printscreen of dergelijke) om geen vertraging in de ontvangst van uw bestelling te krijgen.

Aanbiedingen & Acties

Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?
Wij houden u graag op de hoogte van aanbiedingen en/of speciaal nieuws. Onderaan op onze homepagina kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Hoe kan ik mij uitschrijven van de nieuwsbrief of e-mailadres aanpassen?
Ontvangt u onze nieuwsbrief in de toekomst liever op een ander e-mailadres, klik dan hier om dit aan te passen. Ervaart u deze e-mail als ongewenst, klik dan hier om u uit te schrijven.

Hoe kan ik de folder ontvangen?
Vraag onze folder aan via ons kantoor of bekijk onze folder online.

info@patisserieunique.nl
(+31) 085 8771044

Contact

Neem contact met ons op
Wilt u bestellen of heeft u vragen daarover kunt u bellen naar ons kantoor: (+31) 085 8771044

Heeft u vragen?

Ons kantoor
info@patisserieunique.nl
(+31) 085 8771044

Patisserie Unique New Business B.V.
Kantooradres: Zuiderinslag 1
3833 BP Leusden

Bestelling ophalen
Muller Fresh Food Logistics
Turbineweg 20
2371 DV Roelofarendsveen

Graag eerst uw bestelling invoeren via de webwinkel, voordat u gaat ophalen. Anders kan het niet klaar worden gezet.
 
Alle prijzen op onze producten zijn exclusief BTW
  • Niet goed? geld terug!
  • Gratis afhalen
  • Gratis verzending vanaf €250 excl. BTW